2017-10-30

Vecka 44



Hej alla gamla och nya elever. den här veckan kommer vi att jobba med ordföljd. Läs gärna mer om ordföljd HÄR

Här kan du också titta och läsa den presentation som vi går igenom i skolan den här veckan.
ORDFÖLJD




tisdag 31/10
Vi har fortsatt prata om olika idiomatiska uttryck idag. Här får du några exempel vi pratade om.

Idiomatiskt uttryck - förklaring
1 Jag anar ugglor i mossen. -  Jag tror att något är fel.
2 Regnet står som spön i backen -  Det regnar jättemycket.
3 Nu blir det andra bullar i vår klass. - Nu kommer det att bli en ändring i vår klass.
4 Min lärare har något i kikaren. - Min lärare tänker göra något i hemlighet.
5 Jag ska göra ett klipp idag för det är rea. - Jag ska köpa något billigt.
6 Koppla av - slappnar av, vilar sig.
Läs mer om Idiom.se

Inga kommentarer: