2018-03-26

NYSTART MED NY GRUPP

Hej

Det här är en blogg där jag lägger saker som vi arbetar med. Du kan själv gå in på den här sidan på en Ipad, med en telefon eller på en dator. Under den här veckan ska vi arbeta med hur man ska skriva en beskrivande och berättande text.

Här kommer en text om mig.


Kom ihåg att en personligt  beskrivande och berättande text ska innehålla:
  • Rubrik
  • Inledning
  • Olika stycken
Stycke 1
Stycke 2
Stycke 3
  • Avslutning


Exempel:


Det här är jag


Jag ska berätta lite om mig själv. Mitt namn är Elisabeth och jag är er nya lärare på SFI.
I lite mer än ett år har jag jobbat på SFI i Hallsberg och innan så arbetade
jag på SFI i örebro i ungefär 2 år.


Varje morgon tar jag tåget från Örebro till Hallsberg eftersom jag bor i Örebro med
min man. Vi har en fin lägenhet som är på 3 rum och kök. Det finns även en stor
fin balkong som är inglasad. Där kan vi sitta och läsa, äta mat och bara umgås.


Mina intressen är att läsa böcker, att promenera och att laga mat. Dessutom älskar
jag att umgås med mina barn och mina barnbarn.


Det ska bli jättekul att lära känna er alla i vår nya grupp. Välkommen!

Elisabeth

Inga kommentarer: