2021-04-20

Nyheter 8 sidor 19 april

  




Lyssna på nyheterna 12 april


Det finns 3 olika nyheter och 9 frågor


  1. Läs de nya orden i ordlistan slå upp dem på ditt språk i Lexin  👉👉Lexin (kth.se)
  2. Lyssna många gånger, skriv upp de ord du tycker är svåra.
  3. Svara sedan på frågorna som tillhör nyheterna.
Ordlista

arbetsförhållande
olidliga
p.g.a -på grund av
riskerar
erbjuda, erbjudit
protester
våld
aktuell
hårdare straff, straffen blir hårdare
relation
mördad


Är det som står i fråga 1 - 9
rätt, fel eller det säger de inte

  1. Klicka på den nyheten du vill lyssna på!
  2. Skriv alla ord du inte förstår och träna på dem!

Du kan välja om du vill göra alla nyheter eller bara några. Du bestämmer.

Nyhet 1 🠞  frågor 1 - 3
Länk 🠞 8 Sidor - Sjuksköterskor larmar

Nyhet 🠞 frågor 4 - 6
Länk 🠞 
8 Sidor - Protester för Navalnyj

Nyhet 🠞 frågor  7- 9
Länk 🠞  
8 Sidor - Hon vill prata om våldet












2 kommentarer:

Bella sa...

Hej Elisabeth!

Jag hittade din blogg medan jag hittar ett svar för min uppdrag (använde mig av ditt inlägg om kallelser) :)

Din blogg verkar vara intressant och givande! Det glädjer mig, som en person med utländska bakgrund, och ny i Sverige, att se en person som ägnar en del av sin tid för att hjälpa andra. Det är mitt 6:e år i Sverige men jag tycker att lärandet tar aldrig slut. Så snart jag hittar tid, kommer jag att läsa dina tips här i blogget och tipsa vidare.

Tack så mycket för ditt arbete
Önskar dig allt gott!
Bästa Hälsningar,
Bella

Elisabeth sa...

Tack Bella ❤