2021-09-03

Lyssna och träna uttal

Trevligt att träffas 



Du ska lyssna på en text och sedan läsa den.
Den handlar om två personer träffas för första gången.
Det är en kille som heter Olov och en tjej som heter Cinna

👂 Klicka här Lyssna 


- Hej! Vad heter du?
- Jag heter Olov. Vad heter du?
- Jag heter Cinna. Trevligt att träffas!
- Detsamma! 

Olov och Cinna träffas igen.
- Hej Olov! 
- Hej Cinna! Hur mår du?
- Jag mår bra, och du? 
- Bra, tack!

 Olov går hem.
 Olov och Cinna säger hej då.
 - Jag går hem nu. Hej då!
- Hej då! Vi ses imorgon! 
- Vi ses! Ha det bra!
- Detsamma!

Nya fraser

  1. Vad heter du?
  2. Jag heter… 
  3. Trevligt att träffas!
  4. Detsamma! 
  5. Hur mår du? 
  6. Jag mår bra, och du?
  7. Bra, tack.
  8. Hej då! 
  9. Vi ses!
  10. Vi ses imorgon!
  11.  Ha det bra

Inga kommentarer: